Gambor-gambor dah transfer..yeayyyy..meh kita mulakan cerita percutian aku & mr hubby di Krabi..part 2 ni, aku review pasal Hotel je dulu..ingat nak combine dengan aktiviti lepas kitaorang check in sekali tapi aku rasa akan jadik panjang berjela..so..tengok dulu camne..

Ingat tak, kat part 1 aku tanya korang..dari Airport Krabi, aku & mr hubby naik bas ke teksi nak ke hotel..so jawapannya adalah

tadaaaaa!!!!!


Sampai-sampai je kat airport ni, aku & mr hubby memula macam tercangak-cangak..nak naik bas ke, teksi ke gi hotel ni?baper kali kitaorang duk berjalan ke depan ke belakang dalam airport..aku tanya mr hubby, mr hubby tanya aku..so conclusion naik bas je..jimatttt..ada kaunter kat situ so pegi je beli tiket bas kat kaunter..masa nak keluar, ada sorang macam ejen kowt..nampak kitaorang pegang tiket bas, check tiket & tanya stay kat hotel mana..lepas dah bitau stay hotel mana, dia tunjuk arah bas..masa naik-naik tu, bas tak penuh..dekat 1/2 jam jugak la nunggu dalam bas baru penuh..dan mr hubby gi merokok dulu..dah penuh bas, baru la gerak..masa nak sampai kat hotel, driver bas akan jerit nama hotel yang kita stay..

tambang is 150 Bhat/person..total 2 person = 300 Bhat 
Dari Airport ke Hotel di Aonang


Dalam bas




Welcome uolls..signboard ni betul-betul depan airport..




ada orang tu sampai tertidur-tidur..kepenatan..dekat1 jam dalam bas..
snap ni dalam bas..dah sampai kat pantai Aonang..waaaaa..sejuk mata memandang..

Hotel yang kitaorang stay kat Krabi ~ Buri Tara Resort..Booking kat Agoda..


tengah tunggu nak check in..bilik tak ready lagi..check in kat sini pukul 2.00pm tapi kitaorang sampai awal..

dapat welcome drink, air nenas..aku macam..dah minum, "erk..air nenas ke ni?' tanya kat mr hubby..mr hubby angguk..erm..dah setengah gelas kowt aku minum..ku sangkakan air oren upenya air nenas..aku is tak minum air nenas tapi sebab dah terminum setengah gelas..ku habiskan je la air tu..sedap pulak tambah-tambah cuaca kat sini sangattttt panas weiii..sedap je air nenas lalu kat tekak aku ni..sejuk plak tu..
Sebab menunggu check in agak lama so kitaorang decide nak sewa motor kat hotel..memang disediakan cuma bayor je..try tanya kat kaunter baper hengget..200 bhat..mula-mula mr hubby tak baper nak sebab ingatkan mahal..try google tengok review yang dah pernah datang kat Krabi, berapa rate sewa motor..hasil google, rata-rata 200 bhat - 300 bhat..tak de la yang dapat rate bawah dari ni..so, conclusion..amik je lah..nak cari makan..lapo kowt..breakfast dalam flight tak baper nak mengenyangkan..


kat Krabi semua motor jenis macam ni je..dah sewa motor, sila isi minyak yea..tak de nya di sediakan dengan minyak.. :)

Untuk keselamatannnn..

For lunch, kitaorang makan kat gerai-gerai yang berderet kat tepi jalan area Aonang ni..murah pun murah..yang pancake glamor tu kat sini la..Pancake Yamin!!!

mr hubby makan Nasi Goreng Tom Yam

ni aku punya..Nasi Goreng Tuna

fuhhhh..sedapnya masa ni dengan cuaca panas giler..minum smoothie mangga..okey, layannnnn
Dah kenyang perut, check in kat hotel..baru dapat masuk bilik..
Ketibaan di sambut oleh 2 ekor gajah ni..trademark kowt kat Thailand..


sibuklah nak tangkap gambar dengan gajah tuala ni..tuala je punnn..peghak benornyaa..

yeayyy..ada bath tub..padahal mr hubby cakap aku mandi kat dalam ni dah macam orang kampung je ghupenya..hehe..sila tak yah bayangkan sangat..

sinki mangkuk tu sangat la berguna..sebab aku basuh baju..rendam dulu dalam tu..hehe..

shower..

dalam lemari..

nescafe, teh, coffe, gula, jajan..yang hat jajan tu sila bayar kalau ter'amik..

price dia..

dalam fridge..air 'tu' masa stay kat sini, aku letak kat luar sebab aku ada bawak ubat aku..


balkoni..bergunaa sangattt..jemur baju, suar selain cuci mata..hehe

Oren tu The Small Krabi..hotel hat mama & adik ipar aku akan stay..tapi dorang sampai lambat sikit coz flight dorang hari Isnin..kitaorang hari Sabtu dah ada kat Krabi..flight & hotel booking lain-lain tu yang tak sama..mr hubby memang cari hotel yang berdepan @ dekat dengan hotel dorang..jadik Buri Tara la jadik pilihan kitaorang..hotel kitaorang ni memang dekat sangat dengan area pantai Aonang..jalan kaki je..nak gi beli makan kat gerai-gerai tepi jalan tu & kedai-kedai jual souvenir, memang dekat sangat la..

view dari balkoni bilik kitaorang..
Okey, aku rasa memang dah panjang berjela ni..nanti kita bersambung part 3 plak..
entry ni baru check in..gi lunch..belum masuk shopping kat 7-11, makan malam semua..hehe
part 3 nanti, aku update sekali dengan total perbelanjaan hari pertama di Krabi..

hah..kan dah kata..memang berjela..bertabah je la korang baca yeak.. 

2 Comments

  1. Assalam fieza,
    waaaaaaaaaa
    bestla hotel tu
    ada bathtub yang paling win hokeyh :)

    ReplyDelete
  2. wow..bestnya bercuti..nasi goreng my fav food

    ReplyDelete