Sejak aku bertugas kat Unit Integriti yang sangatttt la berintegriti ni, tekanannya aku rasa..pasal bos..bos tak baper nak okey ngan aku..kalau tak puas hati apa ngan aku, tak cakap direct kat aku..cakap ngan orang tengah..yang terbaru ni, aku dengar citer bos duk kutuk-kutuk aku kat belakang..derrrrr..tak suka, cakap je la..dengan segera aku isi borang tukar..aku pun macam tak baper nak suka bertugas kat sini..plus bos ni plak nak P.A. yang jenis balik lambat..well, not so me la..aku bukan jenis nak stay back2 ni..tugas2 P.A. boleh dibuat dalam waktu pejabat..x de sebab kenapa nak kena stay back sampai malam..aku pun bukan jenis nak sangat o.t. ( sorry kalau macam rasa berlagak) tapi aku memang bukan yang jenis kejar o.t..kalau keja boleh dibuat dalam waktu pejabat, kenapa aku nak kena hold sampai lepas waktu pejabat!!!!

Sebenar-benarnya bos aku yg Dato' ni nak suh aku stand by kat opis..tggu dia..kowt2 dia nak suh buat apa2 keje, aku ada kat tempat..well, helloooo..kalau dah lepas waktu pejabat, suh je la aku buat esoknya..apa masalahnya??x paham betul aku..

Khamis lepas aku jupe face to face ngan orang tua kutuk tu ( hah!!!! Dah tahap marah sangat la ni).. aku terus terang yg aku x boleh nak stay back2 ni..aku ada suami kat umah yang nak dilayan bukan nak layan dia kat ofis je..so aku decide antar borang tukar sbb tak boleh bagi komitmen mcm yang dia nak..tapi bila aku antar borang tukar dia x nak sign pulak..dia ckp kalau kena o.t. ke , dia akan suh driver hantar aku balik umah..jenuh aku menepis..haishhh..aku bila dah dapat bos haprak macam ni..ilang keseronokan nak bekerja..aku sampai terpikir nak amik cuti separuh gaji..boley!!geram sangattttt..nasib x baik plak dapat bos macam ni..tang keje tu aku x kisah..bukan aku tak gheti buat keja..cuma nak mengadap orang tua tu, aku stressssss sangat..pas tu dia suka sangat buat meeting petang2..kadang x de apa pun..tapi saja dia buat sbb dia tau aku balik kul 4.30..tau la binik2 dia dua2 ada kat pantai timur..dia lone ranger kat KL ni..tapi jangan pikir tengkuk dia je..staff2 dia ada keluarga..nak suh kitaorang duk kat opis..mengadap karenah dia yang ntah hapa2 tu..pikir la orang jugak..nak kata dia berintegriti, idokkkk jugakk..dia sendiri datang lambat..dengan kitaorang kalau datang lambat ke, nak keluar dalam waktu pejabat ke @ apa2 je la,kena bagitau dia..abis time dia datang lambat,  x bagitau x pe pulak..aku peratiiii je perangai orang tua ni..oo..macam ni yea perangai bos integriti..orang SPRM plak tu..opssss 😷

4 Comments

  1. salam... saya pun sedang menghadapi masalah dengan boss juga. Ikutkan hati memang nak chow terus. Huhu~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..sama la kita..saya skrg buat keja saya je..nak bermesra-mesra alam bgai macam P.A. ngan bos lain, idok la..sebab dia pun ntah hapa2..Macam kes saya, dah isi borang tukar..tapi dia tak mo sign sebab dia tau dia nak dapat P.A. masa dia masuk2 kat sini, susah..

      Delete
  2. mmg ada boss suh stay up lama2...ada sesetengah p.a willing to do that. In my case plak, penah dulu dia cakap atleast balik jam 5.40 ke atas...awal2 ikot..tapi dah 2014 ni kami kene balik selewatnya jam 6 since mengamalkan cost saving..so kul 5 tepat tak la..5.15 ke atas, baru chiow.

    p.a dgn boss mmg ada issue. same goes here. tapi office ni byk kebaikan..so pejam mata je dgn boss, kpi sikit ke, ape ke, tak kesah...janji yg lain OK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ada sesetengah P.A. willing untuk stay back..tapi kes saya, saya tak baper suka tambah2 lak saya ada dengar citer bos saya yang skrg ni, macam gatai..paham je la kan bini2 dia nun kat P.Timur..

      kalau dari segi environment & keja tu, saya okey..cuma tang bos tu jer yang macam rasa tak semangat nak gi keja..

      Delete