Kemain part by part..dah part 7 pasal trip USS aku & mr hubby..amikkk..sila jangan muntah ijau baca part by part trip USS aku ni..besa orang peghak mmg cam ni..festime jejak kaki gi obersee, sume pun nak story..ngeeee

Kat zon HollyWood ni tak interesting sangat..aku combine je gambar sebab kat sini yang menarik cuma Monster Rock..dia ala2 cam teater musical gitu..cakap2, nyanyi..cakap2 nyanyi..masa lagu ke baper ntah dorang nyanyi, dorang siap turun dari stage..dorang gi kat tempat duduk penonton..ada sorang tu, siap duduk sebelah mr hubby..aku nak snap gambor tapi takut kang aku baru nak on kamera dia dah blah..

yang show ni korang gi time2 kaki dah sakit, nak duduk rehat boleh ar..sbb ni show je..ada tempat duduk..boleh ar merelaks2kan kaki yang sakit (sesapa yang dah pegi USS, tau le)..show ni ada time2..yang aku masuk pukul 11.30pagi..


gambar2 bawah ni kitaorang duk pusing2 kat dalam USS..dah x kose nak main apa2..kaki dah sakit sangat2 tapi mampu ko, pusing 3x USS tu..mana kaki tak sakit..


ni kat Madagascar..tak masuk pun..tengok dari luar je..zon budak2..



Sesame Street..
hmm..setel part by part story pasal trip aku & mr hubby ke USS..komen aku ~ USS sangat berbaloi..kalau pasan kat entry part by part aku ni, aku  tak share pasal makan..sebab kitaorang tak beli makanan pun kat USS tu..mahaiiiii..rumusannya kitaorang diet je..haha..idok le diet sangat..kitaorang bawak jajan (biskut, kopok)..dengan air mineral sekali..haha..kelantakan..orang nak berjalan, ko pun nak berjalan..tapi fulus ciput..jadik kita budget la tang makan.. lagipun aku & mr hubby ni ada 1 perangai..kalau makanan tu tak sedap, mesti tak abis..jadik dari kita membazir beli makanan pas tu tak sedap & mahal, nanti buang..tak yah la beli..kita makan biskut jer..hehe..

Duit SGD yg kitaorang tukar tu, khas untuk beli souvenir je..kat sini setiap zon ada kedai souvenir..pandai2 le pilih..aku & mr hubby lagi best..masa dalam kedai cenderahati kat Zon Far Far Away kitaorang tak pasan ada offer t-shirt beli 2pcs dapat $49.90..kitaorang pun keluar..gi Zon lain..tu yang sampai 3x pusing dalam USS tu..mencari nak beli souvenir jer..sekali masuk kat Zon The Lost World, kitaorang beli t-shirt kat situ je..yang aku punya murah sikit $21.90..mr hubby punya $29.90..total $51.80..pegi balik kat kedai souvenir Zon Far Far Away, baru nampak offer t-shirt 2pcs $49.90..arghhhh....stress je mr hubby..serius memang tak perasan pun..padahal dorang gantung t-shirt tu  tinggi jugak..boleh tak nampak..kaki sakit sangat, tu yang sampai tak pasan..hehe (ayat sedapkan hati sendiri)..padahal &*%$#@#*

souvenir USS ~



t~shirt 2pcs @ Zon The Lost World
Fridge Magnet 2pcs @ Zon The Sci-Fi City
Fridge Magnet 3pcs @ Zon Far Far Away
Fridge Magnet 4pcs @ Zon Madagascar

entry percutian aku ni, aku tak letak baper jumlah RM keseluruhan..aku letak kat 1st & 2nd entry baper bajet untuk travel agent &  hotel..tu je.. :) Reference pasal USS ni boleh klik link kat bawah ni,k :D

link Cuti2 Cinta
uss-part-1travel-agent
uss-part-2-hotel
uss-part-3-dah-sampai-uss
uss-part-4-new-york-sci-fi-city
uss-part-5-ancient-egypt-lost-world
uss-part-6-far-far-away
uss-part-7-hollywood-souvenir 

6 Comments

  1. bestnye.. bleh pulak tangkap gambar dalam teater monster rock tu yer.. saya pergi dulu, hampir kena ambil hp saya tu sebab tangkap gambar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg best..terbaik..

      hah, tak boleh tangkap gambar ke..tak tau pulak..haritu penonton cuma tak dibenarkan tangkap gambar guna flash je (kalau x silap sebab husband yg paham omputih..saya kurengggg sikit..hehe)

      Delete
  2. ok ape update part by part..blh la rujukan nak g akan dtg.. xpnah jejak ke spore... heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..sja buat part by part..senang nak refer untuk diri sendiri jugak (mana tau kowt repeat uss lagi nanti..hihi)

      Nanti sya letak link2 kat atas ni kat sidebar blog ni..

      Delete
  3. Hahh..besenye bila dh masuk tang bli souvenir maksudnye dh masuk episod last..so ni kira episod akhir USS dah ke? Huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..ada lagi sikit..nengok pd kerajinan nak taip @ tak..tukar tajuk entry plak but still berkisar pasal USS..mcm tips je..

      Delete