Sambungan entry USS lagi..hehe

jangan bohsan yea..1st game yang kitaorang naik >> Sesame Street Spaghetti Space Chase..walaupun game ni untuk budak2 tapi sebab ko dah bayar jadik semua pun nak naik..tak kira..game ni tak bahaya pun..best jugak..aku kan mmg suka game bebudak ni..hehe..penakut kan..

entrance Sesame Street Spaghetti Space Chase
Sesame Street Stage Shows
dalam Sesame Street Spaghetti Space Chase

Atttraction kat New York zon ni selain Sesame Street adalah Camera Light Action..ada apa kat sini????cara pembikinan filem by Steven Spielberg..boleh tengok ar ribut, angin kuat, bot2 terjatuh dari atas siling tu & tetiba ada kuar kapal besor macam dalam gambar kat bawah ni..dari mana datang, ntah..
 


Sesame Street & Camera Light Action ni @ zon New York

So sekarang kita gi kat zon Sci-Fi City plak..kat sini ada >> Transformers The Ride : The Ultimate 3D Battle..Seyes, kalau ko tanya mmg aku tak nak naik sebenarnya sebab aku takut game ni laju..tapi sebab menemankan mr hubby, aku gagah beranikan diri jugak naik mendalah ni..masa beratur tu, mula2 okey tapi start pening2 sebab berpusing2 kat dalam tu sebelum naik transformer ni..dengan orang ramai lagi..tapi aku beranikan diri sebab belakang aku tu ada sepasang suami isteri, yang isteri dia tengah preggy hokayyyy..takkan aku yang tak preggy ni, tak berani kowt (nak velagak jugak tu..hihi) tapi kalau korang jenis cepat pening, mual, tak suggest naik sebab sebelum nak naik tu jalan kat dalam ni berpusing2 + orang ramai..for info kat setiap entrance game dalam USS ni, ada diberitahu berapa minit waktu menunggu, jadik kalau korang sanggup tunggu..sila ar beratur..kalau tak sanggup nak tunggu, gi ar main game lain dulu..tapi kalau nak tunggu sampai orang tak de, mmg tak main le..sebab orang mmg senantiasa ramai..tips kalau nak cepat, korang beratur kat single rider..kalau single rider, cepat sbb nanti dorang akan masuk2kan yang single rider kat mana2 ada space kosong..kalau berkumpulan yang beratur panjang giler tu sebab nak naik dengan famili member @ kawan2..mr hubby 2x naik transformer ni..aku, sekali je..yang kali ke-2 tu mr hubby beratur kat single rider..aku tunggu dalam 20 minit rasanya,mr hubby dah keluar..masa kitaorang ber2 tu, dalam sejam lebih beratur..gambar kat bawah ni masa kitaorang naik ber2..lenguh kaki berpusing2 dalam ni..dengan orang ramainya..aku pun macam dah start penin2 masa duk pusing2..pfttttt..tapi ko tak bosan masa pusing2 ni sbb dorang pasang citer transformer & bahan2 pameran yang berkaitan dengan transformer sepanjang laluan..
ni muka kontrol cun..pdhal nebes kowt nak naik mendalah ni

orang yang excited nak naik mendalah ni



kita pose dulu..fenatttt pusing2..

orang ramai kat dalam ni..berpusing2..


ni senjata transformer ke?aku x sure..peminat2 transformer tau le kowt..

sayang,seksi peyut tu..hehe

sampai turn untuk naik mendalah transformer ni..

Masa nak naik tu, kena pakai spek 3D..lepas pintu ditutup..start jalan je..fuhhhh..kita akan dibawak dalam dunia transformer..real beb..macam berlakon dalam tu..seyes tabik spring kat USS..macamne la dorang boleh create game macam ni..seyes best walaupun aku ada le beberapa kali pejam mata..hihi..tatutttt..macam real..bila kena bom, terasa bahang panas..pas tu ada kena sedut dengan robot yang jahat tu..apa ntah nama dia..terasa gegar..the best part, ada adegan jatuh terjunam dari atas bangunan..fuiyoooo, real..aku boleh bukak mata masa ni..haha..seriusly, game WAJIB ni..korang shud try kalau gi USS..no worry, aku yang penakut ni pun okey jer..even masa part terjatuh dari bangunan tu, tak gayat pun..hehe..






gambar2 atas ni lepas dah naik transformers tadi..kat luar2 ni ada street perfomances..

okey, sambung next entry..panjang gilerrrr ni..untuk dalam USS ni aku buat entry part by part ikut zon tapi aku combine 2 zon contoh macam entry ni..

4 Comments

  1. ari tu ms g USS ni tak masuk pun mendalah ni smue... main sejenis jer.. itu pun yg madagascar... yg lain tak masuk sbb ade bwk ank kecik... mcm mebazir pun ade gak sbb masuk USS tak main ape2... grr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alo..tak pe next time repeat USS lagi..hehe..memang best..madagascar utk kids..saya kat madagascar ni, lalu je..x masuk pun..

      Delete
  2. Hah! Transformer paling best. Suka sangat kat sini.

    ReplyDelete